Dé specialist voor tuindieren
♡ 400.000 tevreden klanten!
Volg ons op:

Retourneren

Retourprocedure
Wij vinden het erg belangrijk dat u tevreden bent over het door u bestelde product. Bent u niet tevreden, heeft u het product toch niet meer nodig of heeft u het verkeerde product besteld? Dan kunt u binnen 14 dagen na ontvangst het betreffende product retourneren. Dit kan mits het product voldoet aan de regels in onze Algemene Voorwaarden (artikel 10) en er geen sprake is van uitsluiting van het herroepingsrecht (zoals bij beschadiging van het product, een op maat gemaakt product of verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken). Alles over retournering wordt beschreven in artikel 6, 7, 8, 9 en 10 in de Algemene Voorwaarden.
Twijfelt u of uw product wel of niet in aanmerking komt voor herroeping? Neem dan contact met ons op.

 Retourformulier downloaden

Retouradres:
Kooprijk
T.a.v. Kooprijk Retour
Grutbroek  30
7008 AM DOETINCHEM
Nederland

 

Heeft u onder een bedrijfsnaam (zakelijk) een bestelling geplaatst? Dan is retourneren alleen na goedkeuring van ons mogelijk.

 

Indien u vragen heeft over de retourprocedure neem dan telefonisch contact met ons op via: 0314 640 144 of stuur een e-mail naar info@kooprijk.nl
 

 

Wij onderscheiden drie motieven tot retourneren:
 

1. Algemeen retour
U kunt uw product binnen 14 dagen na bestellen retourneren indien u niet tevreden bent over uw aankoop, mits er geen sprake is van uitsluiting van het herroepingsrecht zoals beschreven in de Algemene Voorwaarden (artikel 10). Het aankoopbedrag van uw product inclusief de bijhorende verzendkosten worden binnen 14 werkdagen na ontvangst van het product door ons teruggestort op de rekening waarmee u de aankoopbetaling heeft voldaan. Wanneer uw bestelling uit meerdere producten bestaat, welke u niet retour zendt, worden de verzendkosten niet teruggestort.
Let op: de verzendkosten die u zelf maakt voor het retourneren van het product aan Kooprijk worden niet vergoed door ons.


Procedure:

  • Het product dient veilig verpakt te worden. U stuurt het pakket te allen tijde op eigen risico retour. Indien er door ons transportschade wordt geconstateerd wanneer wij uw pakket retour hebben ontvangen, dan wordt het aankoopbedrag niet vergoed. Wij raden u aan om uw pakket verzekerd te versturen indien het een product van hoge waarde betreft. Wanneer er dan schade is ontstaan tijdens het retourtransport naar ons, kunt u een schadeclaim indienen bij de transporteur en daarmee uw gemaakte kosten terugvragen;
  • De originele bestelbon dient bij het pakket gevoegd te worden;
  • Uw adresgegevens dienen ingevuld te zijn op het retourformulier en dienen bij het pakket gevoegd te worden;
  • U wordt vriendelijk verzocht uw reden tot retourneren in te vullen op het retourformulier en deze bij het pakket te voegen.

 

  • Woonachtig binnen Nederland: bij voorkeur het pakket via de pakketdienst van PostNL of de pakketdienst van DPD te retourneren (regulier postkantoor of gevestigd in supermarkten zoals Albert Heijn en Coöp);
  • Woonachtig buiten Nederland: bij voorkeur het pakket via de pakketdienst van DPD te retourneren.

 


Uitzondering:

  • Indien het ontvangen pakket een palletzending betreft, dient u te allen tijde een e-mail te versturen naar info@kooprijk.nl. De zending op laten halen door ons is  namelijk vaak goedkoper dan wanneer u de zending op eigen initiatief verstuurt via een transporteur. De ophaalkosten die wij daar bij maken worden uiteraard, net als bij algemeen pakketretour, wel bij u in rekening gebracht.

 
 

2. Garantie kwestie
Indien uw ontvangen product schade bevat welke ontstaan is door het transport1 naar u, er een defect aan het product is of er een andere reden is waardoor het product onbruikbaar is2, dient u te allen tijde een e-mail te sturen naar info@kooprijk.nl. U wordt vriendelijk verzocht om in die e-mail uitleg te geven om welk defect het gaat en foto's van het visuele defect (waar mogelijk) mee te zenden als bijlage in de e-mail. Wij zullen vervolgens het defect beoordelen en binnen 2 werkdagen contact met u opnemen om de oplossingsmogelijkheden met u te bespreken. Het defecte product kunt u na contact met ons naar ons retourneren.

1. Transportschades dienen binnen 3 dagen na ontvangst per e-mail gemeld te worden, inclusief een foto van de schade aan de verpakking, een foto van de schade aan het product en een foto van het pakketlabel van de transporteur (barcode-sticker op het pakket);


2. Producten met een defect/schade/onbruikbaarheid veroorzaakt door uzelf kunnen helaas niet door ons in behandeling worden genomen (tevens aangegeven in de Algemene Voorwaarden).

 
 

3. Foutieve zending
Indien u een pakket met een foutief product of foutief afleveradres ontvangt, dient u te allen tijde een e-mail te sturen naar info@kooprijk.nl. U wordt vriendelijk verzocht om in die e-mail uitleg te geven wat er mis is gegaan. U wordt verzocht, waar mogelijk, ook foto's van het foutieve product als bijlage mee te zenden in de e-mail. Wij zullen vervolgens de fout beoordelen en binnen 2 werkdagen contact met u opnemen om de oplossingsmogelijkheden met u te bespreken.

 

 

 

Bedrijven
De Wet kopen op Afstand is niet van toepassing op bedrijven. Bedrijven hebben wettelijk geen recht van herroeping. Indien bedrijven aangeschafte artikelen retour willen zenden dan zijn er meestal wel mogelijkheden om u tegemoet te komen. Neemt u daarvoor eerst telefonisch contact met ons op.

 

 

 

Incomplete bestelling ontvangen?
Neem bij een incomplete bestelling of ontbrekende onderdelen binnen 5 dagen na ontvangst contact op met onze klantenservice. Deze zal alles in het werk stellen hetgeen niet compleet is zo snel mogelijk na te sturen of een andere passende oplossing te vinden. 

Wat zoekt u?

Uw winkelwagen